לימודי אילוף כלבים

לימודי אילוף כלבים

שלום, אנחנו בטוחים שלבחור לקרוא את המאמר הזה לא הייתה שאלה של מה בכך עבורכם. כשכולם מחפשים ללמוד תחום מקצועי כלשהו בתקווה שיהפוך לקריירה מקצועית, הרוב חושבים על תואר כלשהו, על מקצוע ניהולי, או כמובן היי-טק. אבל מי שמגיע לבדוק את התחום הייחודי הזה יודע שלשבת במשרד ולעסוק בתחום שלא נוגע לו, או לה אישית, זה למעשה להתחייב למקצוע שלא יספק אתכם מקצועית או נפשית. אתם ואנחנו נמצאים ובודקים את התחום הזה כי אנחנו אנשים שרוצים להשפיע, לגעת ולעזור לאנשים שנמצאים במצוקה כלשהי עם הכלב שלהם, וללמד את הולכי הארבעה החמודים איך יוכלו להשתלב בעולם האנושי שלא תמיד מדבר בשפה שלהם. ובכן, בשביל זה אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין מהם לימודי אילוף כלבים.

 

אילוף או חינוך?

צמד המילים אילוף כלבים, נמצאות איתנו מאז שנות ה-80 אבל הן יכולות להטעות אותנו במעט משום שלא מדובר באילוף כמו בקרקס או עבור הופעות בידור כאלה ואחרות, אלא למעשה מדובר בחינוך, חינוך הכלב ללמוד את דרכו בסביבה שלא ברורה לו ולא מתקשרת איתו נכונה במרבית המקרים, וחינוך בעלי הכלבים להבין מהן טעויות התקשורת הנפוצות שמובילות לבעיות התנהגות רבות ואיך להימנע מלהעריך לא נכונה מהם הגורמים שהובילו לכך. לימודי אילוף כלבים נועדו להכשיר אנשי מקצוע בענף שלם המתחיל מאלפי כלבים לבעיות התנהגות וממשיך עד למקצועות כגון כלבני ביטחון, כלבנים טיפוליים, כלבני רעייה וכלבנים בתחום השירותי הנועד לאנשים בעלי מוגבלויות ראייה וכדומה.

 

מה לומדים בקורס אילוף כלבים

במהלך ההכשרה המקצועית, הסטודנטים עוסקים בארבעת השלבים לאילוף:

התאמה לסביבה האנושית – הסטודנטים לומדים כיצד לייצב התנהגות של כלב על מנת להתאימו לסביבה באמצעות גישת “force free training”, אשר מניעה את הכלב לפעולה מתוך מוטיבציה חיובית ולא מתוך פחד.

פיתוח תקשורת – הסטודנטים לומדים מהם הכשלים התקשורתיים אשר מובילים בעלי כלבים רבים לטעות ברמת החיים שהם מספקים לכלב שלהם, איך תקשורת לא נכונה יוצרת את הבעיות ואיך תקשורת נכונה מסוגלת לפתור אותן.

אימון והדרכת בעלי הכלבים – הסטודנטים לומדים כיצד ללמד את בעלי הכלבים שבמרבית הפעמים פועלים מתוך ההנחה השגויה לאיך שכלב צריך להתנהג ומלמדים אותם כיצד מפרדים בין הידע הכללי השגוי לבין תרגול תקשורת נכונה והבנת שפת הגוף של הכלבים שלהם.

אימון ואילוף מתקדם – הסטודנטים יעבדו עם מספר כלבים מעמותות שונות במטרה לחנך אותם ולמצוא להם בתים מאמצים וכך להתחיל את הכשרתם המקצועית והמעשית. בנוסף לכך הסטודנטים ילמדו אודות מגוון אפשרויות התעסוקה הקיים בענף הכלבנות.

 

מעוניינים לדעת יותר? אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נדאג להשיב לכם על כל שאלה.