אילוף גורים

אילוף גורים

אילוף כלבים

היום לאנשים רבים עדיין לא ברור מדוע אילוף גורים הוא דבר כה חשוב. מרבית בעלי הכלבים בוחרים לאמץ או לרכוש את הכלבים שלהם בשלב שהם עדיין גורים מתוך תחושה שכך הכלב גדל לתוך המשפחה ולומד להכיר אותנו וכך החיבור בינו לבין המשפחה חזק יותר. עם זאת, תחושה רומנטית זו היא בעיקר כמו איך שהיא נשמעת, רומנטית, אך אין בה מעבר משום שכלבים אינם רואים את העולם כמונו ולא מסוגלים לעמוד בדרישות שבני המשפחה מדמיינים לעצמם. דווקא לבחור באילוף בתקופת הגורות היא זו שתעזור לחזק את הקשר בין הכלב למשפחה החדשה שלו ובנוסף לכך זו התקופה הטובה ביותר ללמד אותו כיצד יש להתנהג בסביבה האנושית.

 

מדוע עדיף להתחיל לאלף עוד כשהכלב גור?

בדומה לתינוקות, שלב קליטת המידע הטוב ביותר של הכלבים הוא בתקופת הגורות. כשם שאנחנו מסוגלים ללמוד שפות מורכבות כשאנחנו מתחילים לדבר, כך גם הכלבים נמצאים בשיא יכולות הקליטה שלהם כאשר הם גורים ולכן הם מסוגלים ללמוד את התקשורת האנושית יותר בקלות וברצון גדול יותר. גור כלבים מחפש ללמוד כיצד לתקשר נכון עם הסביבה שלו ולמרות שהם יכולים להקסים אותנו עם העיניים הגדולות שלהם והשובבות כשהם לא תמיד רוצים למלא אחר ההוראות, כשעובדים בצורה נכונה ומשלבים בתוך האימונים שפת גוף מדויקת וחיזוקים חיוביים, הגורים מסוגלים ללמוד פקודות חדשות מהר יותר מכלב בוגר.

 

הימנעות מבעיות התנהגות כשהכלב מתבגר

מרבית מבעלי הכלבים נוטים לתת לגורים הקטנים להתנהג ככל שעולה על רוחם אם זה לטפס על הספה והמיטה, לנבוח בקול גבוהה כשזרים נכנסים הביתה, לברוח כשרוצים לקחת אותם ולמשוך בטיול לכל גירוי חדש שמסקרן אותם. התנהגות זו היא בדיוק מה שגורם למרבית מבעיות ההתנהגות כשהכלב מתבגר, משום שהוא התרגל לאורח חיים חופשי ולמד שזוהי צורת ההתנהגות בבית וברחוב. מעבר לזה, הכלב לומד כיצד לייצר מניפולציות שעובדות על בעליו על מנת שאלה לא יתעקשו על הפקודה אם הוא לא מעוניין לבצע אותה. לכן, כשבוחרים להתחיל לחנך את הכלב למשמעת וגבולות ברורים עוד כשהוא גור, הוא יילמד כיצד להתנהג כראוי בעולם האנושי ולא ייפתח בעיות התנהגות מלכתחילה.

 

לסיכום, אילוף גורים הוא לא דבר שיש לזלזל בו ופשוט לחכות עד שהכלב יגדל. ניתן להתחיל אותו כבר מגיל חודשיים וחצי והוא מספק לנו ללמוד תקשורת נכונה עם הכלב והדבר הכי חשוב, מחזק את הקשר שלנו עם בן המשפחה החדש באופן אמיתי וחיובי ובצורה כזו שגם אנחנו וגם הכלב זוכים ליהנות ממנה.

חזרה לפנסיון לכלבים