חוג אילוף כלבים

חוג אילוף כלבים

במסגרת אפשרויות הלימוד השונות בתחום הכלבנות החלו להיפתח בשנים האחרונות עוד ועוד חוגי אילוף מילדים בני 10 ועד נערים ונערות. המטרה של החוגים השונים משתנה מקבוצה לקבוצה ומאפשרת לנוער להכיר את ענף הכלבנות על כל גווניו ולפתוח דלת למקצוע שעדיין לא מוכר בישראל, בעיקר לגילאים הצעירים ולספק אופציה מקצועית לפיתוח קריירה למי שנמצא מתאים ורואה בתחום עתיד איכותי עבורו. אז במה בדיוק מדובר? האם מי שמסיים את החוג יכול לראות את עצמו כמאלף מהשורה? מה ההבדל בין החוגים להכשרה המקצועית? מהי כמות הידע הנרכשת בין החוגים עצמם? ולמי מיועד כל חוג שכזה?

 

חוג אילוף כלבים לילדים

האופציה הראשונה הקיימת היא חוג אילוף כלבים לילדים. החוג מיועד לילדות וילדים בין הכיתות ג-ו אשר יש להם בבעלות המשפחה כלב והם מעוניינים ללמוד כיצד לאלף אותו ולתקשר איתו נכון. התלמידים ילמדו במהלך החוג כיצד לבנות שפת גוף סמכותית אל מול הכלב, מהם עקרונות האילוף, כיצד מציבים גבולות ובונים משמעת, ביסוס 5 הפקודות הבסיסיות, איך מתמודדים עם תסכולים במהלך האילוף והתרגילים, כיצד לחשוב באופן יצירתי על מנת לפתור בעיות שונות, איך לשפר את הביטחון העצמי, הכרת גזעים שונים וטריקים.

 

קורס אילוף כלבים שנתי לנוער

החוג השני הינו קורס מקצועי יותר המותאם לנערים ונערות מגיל 12 וגם כאן מדובר בתלמידים המגיעים עם הכלב המשפחתי שלהם. התלמידים יזכו ללמוד את התכנים שצויינו קודם לכן, אך באופן מורחב יותר תוך שילמדו להכיר שיטות אילוף שונות. בנוסף לכך יוכלו ללמוד גם על אילוף וחינוך גורי כלבים ויוכלו להצטרף לסדנאות העוסקות במגוון תחומי הכלבנות כגון אג’יליטי, שמירה וגנה, כלבנות טיפולית, כלבנות הרחה ואף יקבלו רקע בסיסי בענף הווטרינריה. בסיום הקורס יוענקו לבוגרות והבוגרים תעודות מאלפים צעירים מטעם “חוות הכלבים של דרור” והמצטיינים יוכלו להשתלב בצוות ההדרכה.

 

קורס כלבן צעיר – בני נוער מאלפים את כלביהם

הקורס האחרון הינו קורס המתאים לבני ובנות נוער בגילאים תיכוניים כאשר במהלכו לומדים התלמידים כיצד לקחת אחראיות על הכלב שלהם ולומדים כיצד לבסס תקשורת נכונה עם ובאמצעות כך לפתור ולהתמודד עם בעיות המשמעת השונות של כלביהם. תחומי הלימוד בקורס יעסקו בנושאים כגון: תקשורת כלבית – הן עיונית והן מעשית, ביסוס משמעת וסמכות בשיטת FORCE FREE TRAINING, כיצד לתרגל עם הכלב את חמשת הפקודות הבסיסיות, איך מוליכים את הכלב בצורה נכונה, זיהוי גזעים ומאפיינים שלהם וכיצד הדבר משפיע על האילוף וכמובן יזכו להצטרף לסדנאות בנושאי הכלבנות השונים מספורט כלבני, כלבי עבודה (רעייה וטיפולי) הגנה ושמירה וכדומה. גם כאן המצטיינים יוכלו להשתלב בצוות ההדרכה של הקורסים הבאים ויקבלו תעודת כלבן צעיר מטעם “חוות הכלבים של דרור”.