אילוף רועה גרמני

אילוף רועה גרמני

לפני שאתם ניגשים לאילוף רועה גרמני…. קצת מידע שימושי:

מוצא, התפתחות וייעוד

כלב הרועים מקושר במשך מאות שנים על ידי האדם ככלב עבודה וכחברו הטוב. מקורו של גזע הרועה הגרמני הוא בכלבי הרועים שתפקידם לדאוג ולשמור על עדר מלוכד וכן להגן על העדר מפני שודדים וטורפים למיניהם במסעותיו של הרועה. כלבי הרועים מתנהגים בדומה לאבות אבותיהם – הזאבים. עם זאת, במהלך תהליך הביות ופיתוח הגזע, האדם “שינה” את תוצאות המארב לכדי אי טריפת החיה הניצודה. הרועה נותן אמון מלא לכלב הרועים בידיעה שיעשה הכל על מנת להגן על העדר, וזאת בשל מאפייניו ונאמנותו.

במהלך מלחמת העולם הראשונה השתמשו הגרמנים בכלבים אלו, עשו אילוף רועה גרמני, כמו כן במלחמת העולם השנייה, כלבי הנאצים תפקדו כשומרי גדרות ומגלי מסתננים ופולשים במחנות העבודה וההשמדה.

הרועה הגרמני נחשב לגזע הכלבים הקל ביותר לאילוף, בזכות תכונות אופיו ומאפייניו הפיזיולוגיים, עליהם אפרט בהמשך. תכונות אלו פתחו בפניו את הדרך לעבודות משטרה, צבא, חילוץ והצלה ואף תפקוד ככלב נחייה לעיוורים. בישראל, אחד השימושים הנפוצים ביותר של הגזע הוא בצה”ל וכלבי הרועה הגרמני מיועדים לתקיפה, מרדפים, גישוש, איתור נשק ואמל”ח וכן לחילוץ והצלה. אילוף רועה גרמני הוא קל בהשוואה בין אילוף כלבים מגזעים אחרים.
החוג הישראלי לכלב רועים גרמני נוסד בשנת 1967 ומאז התחיל למעשה טיפוח הגזע בארץ. ההתקדמות הבולטת ביותר אירעה בשנות ה – 80 כשהחלו להשתמש בכלבים אלו לצורכי עבודה
גזע כלבי הרועים הגרמני הוא אחד הפופולאריים והמוכרים ביותר על ידי מועדון הכלבים האמריקני (AKC). כיום מחולק הגזע לשתי קבוצות: קווי עבודה וקווי תערוכה.
אילוף רועה גרמני- מאפיינים פיזיולוגיים

הרועה הגרמני הינו חזק, בנוי היטב ושרירי, ערני ומלא בחיות. הכלב ארוך יותר מאשר גבוה ובעל עיקולים חלקים ולא זוויתיים. ולכן, רבים נעזרים בו לביצוע משימות רבות ושונות בשל ייתרונותיו- אילוף רועה גרמני הופך לנפוץ במיוחד.

ראש – ראשו של הרועה הגרמני אציל ומורם מעלה וניתן לזהות באופן מובהק את הזכר הגברי אל מול הנקבה העדינה יותר והנשית. ממבט קדמי, המצח מקומר במתינות, האף שחור, הלסתות חזקות. לרועה הגרמני 42 שיניים, 20 שיניים עליונות ו – 22 תחתוניות.

עיניים – גודל בינוני, בעלות צורת שקד וצבען כהה

אוזניים – אוזניים מחודדות, פרופורציונליות לגולגולת

צוואר וגב – הצוואר חזק, שרירי, ללא עור עודף ובאופן יחסי ארוך. בזמן שהכלב מתרגש או מחדד חושיו, ראשו מורם ומעלה ואיתו נמתח הצוואר. הגב ישר וחזק, ללא שקעים.

חזה – החזה עמוק, נסחב בגאון קדימה, הצלעות ארוכות וצורתן אינה חביתית ואינה שטוחה מידי. הצלעות מאפשרות למרפקים לנוע אחרוה בחופשיות כאשר הכלב פוסע. אזור החלציים רחב וחזק.

רגליים – הרגליים הקדמיות ישרות והעצם אובאלית מאשר עגולה. הרגליים האחוריות רחבות, עם ירכיים שריריות. כפות הרגליים קצרות עם אצבעות קמורות. הכריות בקצות הרגליים עבות ומוצקות, ציפורניים קצרות וכהות.

פרווה – אורך הפרווה בינוני, השערה ישרה, נוקשה ומשתרעת קרוב לגוף. הזנב שעיר, הראש, האוזניים, כפות הרגליים מכוסים בשיער קצר והצוואר מכוסה בשיער ארוך ועבה יותר. צבעי הפרווה של הגזע מגוונים – שחור, אפור, עם סימנים חומים או צהובים עד לבנים.

משקל – 40 – 45 ק”ג

גובה – גובה הגב אצל זכרים: 60 – 65 ס”מ, אצל נקבות: 55 – 60 ס”מ.
מבנה גופו של הרועה הגרמני עושה רושם של חוסן ללא גמלוניות. הופעתו הכללית של כלב הרועים הגרמני נראית לצופה ככוח עצור וגמישות. מבנה גופו ומידותיו של הרועה הגרמני פותחו כך שיוכל למלא כראוי את עבודתו, צעדיו אלסטיים, חלקים, זריזים ומתבצעים ללא מאמץ, הם מכסים מקסימום שטח במינימום צעדים. התנועה של הרועה הגרמני הנובעת משרירים בנויים היטב וגמישות – יציבה, מאוזנת, מלאה בקואורדינציה כמו של מכונה. הרושם שמעביר הרועה הגרמני הוא של חספוס משולב באצילות.
אילוף רועה גרמני- מרכיבי אופי

הרועה הגרמני נאמן, צייתן, אמיץ, חסר פחד, בעל ביטחון עצמי גבוה, אינטליגנטי, בעל כושר שיפוט מפותח, טמפרמנט נוח, סבלני ונכון לשרת. תכונות אלו מאפשרות לו למלא באופן מוצלח תפקידים כגון: נחיית עיוורים, כלב שמירה, ליווי עדר וחבר טוב לבעליו. הרועה הגרמני לא יתחבא מאחורי בעליו,לא יחשוף תגובות מתוחות למשמע קולות מוזרים או מראות מאיימים וזנבו לא יתכנס בין רגליו.

הרועה הגרמני אינו עוין או לוחמני אלא אם כן הוא נדרש להיות כזה. הוא יכול להיות חברו הטוב ביותר של האדם, אך איננו מביע חיבה בקלות, הוא מלא בגאווה וחשדן כלפי זרים. אך ברגע שהוא מתמסר, ההתמסרות היא לכל החיים.

יש לך רועה גרמני? לשירות אילוף כלבים מקצועי פנה לדרור עוד היום בטלפון 03-9327572

בעיות בריאותיות

אלרגיות – הרועה הגרמני רגיש לאלרגיות המתבטאות בגירוד, עור יבש ואדום ויכולות להיות הגורם לדלקות אוזניים. ניתן לטיפול על ידי דיאטה, חיידקים פרוביוטיים והוספת שמן דג סלמון למזון או מריחה של שמן עץ התה.

ציסטות – ציסטות המופיעות בין האצבעות בכפות הרגליים, נגרמות מגוף זר שהתיישב באזור או ממבנה עצמות בעייתי.

דלקות אוזניים – הרועה הגרמני רגיש לאינפקציות ולהצטברות חומר צמיגי ושחור באוזניים. יש להקפיד על ניקיון האוזניים. גם במקרה זה טיפות שמן עץ התה באוזן יעזור.

שלשול – תוצאה של מחלה או כאב בטן, קורה כשיש מעבר מאוכל מבושל לאוכל נא ולהפך, מאכילת בשרים רווי שומן. חיידקים פרוביוטיים ויוגורט יעזרו במקרה של שלשול.

תת פעילות של בלוטת התריס – בעיה תורשתית במערכת החיסונית של הרועה הגרמני, לרוב מופיעה בגילאים 2 – 5. ניתן לזהות זאת אם הכלב מעלה במשקל, התנהגותו השתנתה, סובל מבעיות עור או שיער.

קרא עוד:פנסיון כלבים
קרא עוד:מאלף כלבים