מהו אילוף בתנאי פנסיון

מהו אילוף בתנאי פנסיון

אנשים רבים שמחפשים עזרה בחינוך הכלב שלהם פונים למאלפים וקובעים פגישה בה מגיע המאלף לביתם ומתחילים בתקופת אילוף במטרה לתקן את הבעיות שהתפתחו עם הכלב, בין אם מדובר בכשלים בתקשורת, או בעיות התנהגות הנובעות מחרדות, דומיננטיות וכדומה. אך מה ניתן לעשות כאשר בני הבית והמשפחה לא מסוגלים להתחייב באופן גבוה לתרגילי האילוף בין הפגישות עם המאלף? מצבים כאלה עלולים ליצור מצב שבו הכלב לומד להקשיב למאלף כשהוא מגיע לבית הלקוח, אך כאשר הוא נשאר עם המשפחה, בעיות ההתנהגות ממשיכות. חשוב להבין שאין תחליף לחזרות ותרגול עם הכלבים שלנו כאשר מעוניינים לחנך או לפתור בעיות התנהגות ולכן יש  להתחייב לתקופת אילוף וללא התחייבות מצד הלקוחות ותרגול שלהם עם הכלב, הבעיות לא ייפתרו.

 

בכמה זמן מדובר?

אז מה עושים במצב שבני המשפחה לא מסוגלים למצוא זמן? היום, הפתרון הטוב ביותר בנמצא למצב כזה הוא אילוף בתנאי פנסיון. במה מדובר? אילוף בתנאי פנסיון הינה אופציה בה המאלף לוקח את הכלב לפנסיון לתקופה של בין שלושה שבועות ועד חודש וחצי, תלוי בחומרת בעיות ההתנהגות, ובמהלך התקופה עובד באופן אינטנסיבי עם הכלב על מנת לפתור כל בעיית התנהגות קיימת ו\או חינוך לפקודות בסיסיות, כאשר בנוסף לכך הבעלים מקבלים עוד שני שיעורי אילוף לפני לקיחת הכלב – על מנת להבין מהם הבעיות, ולאחר החזרתו – לוודא שהעבודה עם הכלב ממשיכה לאחר מכן.

 

למי האופציה מתאימה?

אילוף בתנאי פנסיון לא בהכרח אומר שהבעלים יכולים לנתק את עצמם מהעבודה עם הכלב, שכן במידה והכלב חוזר הביתה והבעלים אינם ממשיכים את התרגילים שבוצעו עם המאלף או אינם משנים את ההתנהלות בבית שהובילה למצב הבעייתי, הכלב יכול לחזור תוך שבוע-שבועיים לאותה התנהגות בעייתית שדרשה את האילוף מלכתחילה. מלבד זאת, האופציה הזו מתאימה לאנשים שעובדים הרבה או במקרים קשים במיוחד שמצריכים טיפול בהול ומרוכז יותר והם מתקשים לבצע את השינוי ההתחלתי אך מסוגלים לתחזק את העבודה שנעשתה ע”י המאלף.

 

מדוע אילוף בתנאי פנסיון עוזר?

אילוף בתנאי פנסיון עוזר מפני שהכלב זוכה לעבוד עם אנשי מקצוע באופן אינטנסיבי, במטרה לתקן כל בעיית התנהגות קיימת ושיטה זו בהחלט מומלצת למקרים קשים ביותר של תקיפות וכדומה. ובנוסף, אילוף בתנאי פנסיון עוזר לאנשים שלא מסוגלים לפנות זמן לעבודה אינטנסיבית עם הכלבים שלהם, אך מבינים שכשהכלב יחזור, יש לשנות את ההרגלים בבית ולהמשיך לעבוד ולפנות זמן מסוים בשביל לשפר את התקשורת עם הכלב שלהם. באופן כזה הם יכולים לחסוך לעצמם את העבודה הכירורגית של שינוי ההתנהגות הבעייתית ולמעשה לקחת על עצמם, גם אם באופן פחות אינטנסיבי, את העבודה השיקומית שממשיכה את תרגילי האילוף והתקשורת.

 

חזרה לפנסיון לכלבים