כיצד נכניס גור חדש לחיינו

כיצד נכניס גור חדש לחיינו

כיצד נכניס גור חדש לחיינו -מזל טוב! עשיתם את הצעד הנכון ובחרתם להכניס הביתה בן משפחה חדש והפעם אחד שצועד על ארבע רגליים. אבל איך מתכוננים ומה הם הדברים שאסור לפספס?

אימוץ כלב הוא אירוע משפחתי. בין אם מדובר ב”בן משפחה” חדש, או “שותף” לדירה, הכנסת כלב היא לא אירוע רגיל, ומדובר בבחירה שיש להתכונן אליה כראוי, כשם שהייתם מתכוננים אם היה מדובר באדם אשר היה מצטרף אליכם הביתה, ובייחוד אם בחרתם לאמץ גור. תאמינו או לא, הכנסה של גור אכן דומה להכנסה של תינוק חדש שרק עתה נולד, ובדיוק כשם שאתם תכינו את ביתכם לרך הנולד, כך חשוב להכין את ביתכם לכלבלב הקטן, להתכונן עם הציוד הנכון אשר ייעזרו לגור להתמודד עם חייו החדשים וגם להכין את עצמכם לדרישות שבן המשפחה החדש מגיע עימן, בין אם מדובר בצרכים, ביקור ראשון אצל וטרינר, תזונה, חינוך ואפילו לנסיעה הראשונה הביתה.

ציוד והכנות לקראת הבאת הגור

בדומה לנו, גם הכלבלב הקטן שאתם מאמצים צריך להרגיש כי קיימת לו פינה קטנה ושקטה שהיא רק שלו. נכון שחלקינו יותר מיישמחו אם בן המשפחה יצטרף אליהם למיטה, אך בין אם אתם ישנים עם כלבכם או לא, כל כלב זקוק שתהיה לו מיטה קטנה משלו ומעט צעצועים. אביזרים אלה חשובים על מנת לספק לכלב שטח מחייה משלו שיעזור לו להתמודד בין השאר עם העובדה כי אתם לא תהיו בבית בחלק מהיום והוא יידרש להיות לבדו. בתחום הצעצועים, יש לשים לב כי הכלב מקבל את צעצועי הנשיכה המתאימים לגור שמתמודד עם שיניו שגדלות וחשוב לזכור, בחודשים הראשונים הכלב יחפש ללעוס ולנשוך חפצים רבים, בין אם מהסיבה כי שיניו גדלות או משום שפיו הוא האמצעי הבולט ביותר עימו הכלב משחרר את האנרגיה הרבה שקיימת בו.

הנסיעה הראשונה של הגור הביתה

הנסיעה הביתה אומנם לא נחשבת עבור רב האנשים לרגע ייחודי, אך עבור הגור שמעולם לא היה ברכב זו יכולה להיות חוויה מטלטלת במיוחד. בדרך כלל מומלץ שביום הנסיעה הכלב לא יאכל בשעות הקרובות לנסיעה עצמה. בנוסף לכך, מאוד חשוב לספק לגור הסחת דעת מהנסיעה שכן עבורם זו יכולה להיות חוויה מרעישה ומפחידה, במיוחד אם מדובר בנסיעה ארוכה. כמו-כן מומלץ שלא לעצור במהלך הנסיעה, להוציא את הכלב ולטייל איתו במקומות שאינם מוכרים, משום שהמערכת החיסונית שלו עדיין חלשה וכגור הוא מאוד חשוף לזיהומים.

כניסה לבית החדש – גבולות וחינוך מוקדם

כאשר אתם מגיעים הביתה נסו לתת לגור מעט זמן להסתגל לסביבה החדשה והלא מוכרת ולרחרח מעט. לכלבים יש נטייה לרחרח את קצוות הסביבה החדשה שאליה הם מגיעים ומאוד משתלם להסתובב עם כלב בכל האזורים בבית, כמובן מבלי להוביל אותו, לתת לו תחושת ביטחון ולנסות להשאירו כמה שפחות לבד, שכן בגיל מוקדם מקרים שכאלה עלולים להתפתח למקרים של חרדות נטישה. עם זאת, למרות הרצון לפנק את בן המשפחה החדש כשהוא מגיע, חשוב לדעת מתי לשים לו את הגבולות, במידה ואינכם מעוניינים שהוא יעלה על המיטות או הספה במקום להתמודד לאחר כמה חודשים עם כלב שאינו מבין מדוע דבר שהיה מותר בעבר אינו מותר ברגע זה.
ישנם מגוון מאלפי כלבים מובילים ומומלצים לדוגמא דרור בר אל אשר עוסק בתחום שנים רבות ובמקצועיות רבה!

הכרת בני המשפחה

אירוע זה הוא באמת אחד החשובים באימוץ גור. האופציה הטובה ביותר עבור הכלב היא כמובן לבקרו מספר פעמים עוד לפני יום האימוץ עצמו, על מנת לתת לו אפשרות להכיר את בני המשפחה בביטחון ובסבלנות. אך משום שלרובינו אין את הזמן לבקר בפנסיונים או במכלאות וכדומה מעל לפעם אחת, יש להגיע אל המפגש ברוגע ועדיף להימנע מלהרים את הכלבים ברגעים הראשונים. במידה והוא מצטרף לבית עם ילדים, יש להסביר להם שאסור להתנפל עליו, אלא לספק לו אווירה רגועה על מנת שלא ייפתח חששות או הססנות ממגע של בני אדם

המקום המושלם לכלב שלך‏ פנסיון לכלבים

כעת הגענו לאחד הקשיים הגדולים ביותר באימוץ כלב חדש ובמיוחד כאשר מדובר בגור. בצורה הפשוטה ביותר חשוב להבין כי כאשר מדובר בגור אסור לצפות ממנו להבין במהירות את עניין הצרכים, מתי ואיפה עושים וכי הוא נדרש להתאפק. הכלב עצמו אינו מעוניין ללכלך את הסביבה שלו עם צרכים, אך כאמור, לגורים עדיין אין סיבה להתמודד עם דרישות אלה ולכן סביר להניח שהוא יעשה את צרכיו במקומות רבים בבית. לכאן נכנסות כל השיטות הקיימות לגמילה מצרכים בבית, אך תחילה הגיע הזמן לנפץ מיתוס מוכר אחד. אין שום סיבה לדחות את האף של הכלב לצרכים ולכעוס עליו משום שדבר זה עלול לעשות בדיוק ההפך ולגרום לו לחשוב שאתם כועסים עליו בגלל הצרכים עצמם, דבר שעלול להוביל לכך שהכלב ימנע מלעשות לידכם צרכים (כשאתם בטיול עימו) ורק להחמיר את הבעיה. האופציה הטובה ביותר ללמד את הכלב לעשות את צרכיו בחוץ היא לזהות את הרגע מבעוד מועד ולהוציא אותו מייד החוצה. אך משום שלא כולנו יכולים להיות עם הגור במשך 24 שעות, אחת האופציות הנוחות ביותר היא לתחום אותו בגדר, מה שיקל עליכם לדעת כי ישנו אזור מסויים אחד שהוא עלול לעשות בו צרכים ולשלוט מעט בסיטואציה. האפשרות השנייה היא ללמד את הכלב לעשות צרכים על עיתון (שמוספג בריח הצרכים שלו) וללמד אותו מהם המקומות שכן מותר לעשות בהם צרכים בבית. טיפ נחמד – ניתן לקנות לקראת בואו של הגור הקטנטן מוצרים אשר עוזרים בניטרול ריחות של שתן וצרכים.

אילוף ושמירה על סדר יום

על מנת שהגור הצעיר יוכל לגדול בסביבה מאוזנת מאוד חשוב שתעזרו לו לשמר על סדר יום קבוע. סדר יום זה עוזר לביטחון העצמי של הכלב ועוזר לו גם לדעת כי בני המשפחה תמיד יהיו שם עבורו ומתי הוא יכול לעשות צרכים ולהוציא את כל האנרגיה שהוא מכיל בזמן שבני המשפחה אינם בבית, והוא שומר את האנרגיה במיוחד בשלכם. כאשר אתם מתמודדים עם הכלבים בתקופה הראשונה חשוב להתבסס בעיקר על חוויות חיוביות על מנת לעודד אותו להתנהג לפי ראות עינכם אך חשוב לשמור על סמכות וכללים אשר יעזרו לכלב להבין מי הוא האלפא במשפחה וישחררו אותו מלתפוס את התפקיד הנ”ל. לבסוף ישנה דוגמא בולטת במיוחד באמצעותה תדעו שהכלב שלכם מאוזן ורגוע והיא כשאתם עוזבים את הבית והכלב אינו שם לב לכך ואינו מתרגש. ואם אתם שואלים את עצמכם מדוע זה דבר טוב? התשובה לכך היא שהוא יודע שאתם תחזרו.

לסיכום, ישנם עוד מספר דברים שיש להתכונן אליהם כמו הביקור הראשון אצל הווטרינר, חשיפה ראשונה לסביבה, אך בדומה לחשיבות הקיום של חוויות חיוביות, יש לעזור לכלב להתמודד עם הכל ברוגע ועם המון סבלנות. הכלבים אומנם לא שוכחים את העבר שלהם, אך הם חיים בהווה ויכולים להסתגל במהירות במידה והם מצפים מכם שתיתנו להם ביטחון באמצעות סמכות, רוגע, סדר יום וכמובן אהבה.