מה לעשות כשמאמצים כלב בוגר

מה לעשות כשמאמצים כלב בוגר

מזל טוב! בחרתם להביא כלב הביתה ולעשות את הדבר הנכון בכך שתאמצו בן משפחה חדש שעבר תקופה לא קלה במכלאה כזו או אחרת. אך האם טיפול בכלב בוגר אל מול גור הוא אותו הטיפול כאשר מביאים אותו הביתה לראשונה? כאשר מביאים כלב בוגר לבית יש להתכונן לכך מראש ולהיות מוכנים למספר תרחישים על מנת לעבור את השבוע הראשון בהצלחה בדרך לחיים מאושרים עם בן המשפחה החדשה.

אפשרו לכלב להסתובב בבית בהתאם לכללים

כאשר מגיעים עם הכלב לבית החדש יש להתכונן לכך שהכלב יגיע עם חוסר ביטחון מסוים. ישנם כלבים עם חוסר ביטחון קשה יותר שינסו לברוח, אך רובם יחלו לרחרח את הבית ולבדוק אותו בהתאם לכך שמדובר בטריטוריה חדשה עבורם והם אינם מכירים אותה. לכן, מותר לאפשר לכלב לבחור את המקום בו ירצה לישון ולהרגיש בנוח בימים הראשונים. אם הוא מעדיף לישון מתחת לשולחן זה בסדר, אם הוא חושש ששאר בני הבית יתקרבו אליו (ילדים וכדומה) יש לבצע את המפגשים הללו באופן מדורג ועם סבלנות ולתת לכלב להתקרב לכל בן בית בתורו. בנוסף לכך, מאוד חשוב לספק לכלב מיטה משלו על מנת שתמיד ירגיש שיש לו מקום ללכת אליו ולישון בו עם תחושה שמדובר בחלקה שלו בבית.

שמירה על גבולות הבית

בהתאם לרצון שלנו לאפשר לכלב מעבר נינוח ככל האפשר, יש לבצע זאת יחד עם שמירה על גבולות הבית. במידה ואתם אינכם מעוניינים שייכנס לחדר מסוים, אל תאפשרו לו להיכנס לשם. במידה והוא מנסה לעלות על הספה ואתם לא מעוניינים בכך הורידו אותו וכך הלאה. דבר נוסף שיש לזכור הוא שבמרבית המקרים במהלך השבוע הראשון, הכלב יראה “סימני גאונות” – מה הכוונה? יישב כשתבקשו, לא ישחק באופן פרוע בבית, לא ינבח וכדומה, אך במרבית המקרים הסיבה לכך היא שהכלב אינו מרגיש ביטחון בטריטוריה החדשה. בדרך כלל לאחר תקופת ההתאקלמות הכלב יחל לבדוק את גבולות הבית בעקבות הביטחון הטריטוריאלי שלו שיגבר ועלינו לוודא שאיננו נוטים לזכור כיצד הכל “הלך חלק בהתחלה” וכעת איננו מבינים מה קרה.

לשמור על תקשורת קבועה

יש לשים לב שכל בני הבית ידברו עם הכלב בשפה אחת. אם המילה “לא” נבחרה, לא להחליף אותה במילים כמו “אסור”, “לך” “אוי” וכדומה. השתדלו לתאם את המונחים שאיתם תפנו אל הכלב.

שגרה קבועה וסבלנות לגבי צרכים

השתדלו לספק לכלב שגרה יומית קבועה אשר תעזור לו ללמוד כיצד מתנהלים בני הבית במהלך היום. כלבים אוהבים שגרה והיא מחזקת את הביטחון שלהם ובהתאם לכך יש לדאוג שהכלב מקבל מספיק טיולים שנעשים בשעות קבועות על מנת שיידע כיצד מתקדם היום. בנוסף לכך, בימים הראשונים עלולים להתרחש פספוסי צרכים בשל העובדה שהכלב לא מכיר את שגרת הטיולים ומתי עושים צרכים, האם מותר לעשות צרכים בטריטוריה החדשה וכדומה. אין לכעוס על הכלב כאשר ישנם פספוסים כאלה, אלא לאפשר לו להכיר את הטריטוריה החדשה שלו ואת שגרת הטיולים וכמובן לזרז אותו אל מחוץ לבית כאשר יש חשש לעשיית צרכים.

קשר עין

התחילו לתרגל עבודת קשר עין. תירגול זה יחזק את הקשר האישי בינכם לבין הכלב שלכם ויכין אותו לכך שהוא תמיד צריך לחפש את המבט שלכם ולשאוב ממנו ביטחון. חזקו אותו בכל פעם שמתבצע קשר עין שכזה ואף תרגלו זאת באמצעות תרגילי קשר עין בהם עובדים עם חטיפים ומעודדים את הכלב להביט בכם ורק אז לקבל את החטיף. חשוב לתרגל זאת גם בבית וגם בטיול.

קראו עוד על:
פנסיון לכלבים