למה הכלב הורס לי את הבית?

למה הכלב הורס לי את הבית?

ילדה קטנה וכלב מאושרים מטיילים ביחד- אילוף כלבים, פנסיון כלבים

בעלי כלבים רבים מתמודדים עם בעיה שבה הכלבים שלהם משחיטים ריהוט, חפצים, נעליים, בגדים וכדומה. לעיתים אותם בעלים יחשבו שמדובר במעין נקמנות של הכלב על טיול קצר וישלבו תחושת אשמה שרק פוגעת בהבנת המניע של הכלב לבעיית ההתנהגות. בסופו של יום התשובה לשאלה שרבים שואלים היא פשוטה – חוסר בתעסוקה וגבולות. החוסר בתעסוקה נובע ברב המקרים מטיולים קצרים של בעלים אשר אינם מודעים לרמת פורקן האנרגיה שאותה הכלב דורש. בעלים רבים מוציאים את כלביהם לטיולים קצרים מהמקובל וכאשר הדבר משולב עם חוסר גבולות הקיימים בבית כמו לתת לכלב לשחק עם נעל או כפכף ישן וכו’, הכלב מוצא את פורקן האנרגיה שלו בלעיסת חפצים המזכירים לו את בעליו כאשר הוא נמצא לבד. אז כיצד יש לנהוג על מנת לעצור את התופעה?

טיולים ארוכים המשלבים טיול – משחק – וחינוך

כמה זמן הוא טיול מספק עבור כלב? הזמן המינימאלי המומלץ לטיול הוא 30 דקות. אך אם אפשר יש לנסות לבצע טיולים של שעה כאשר הטיול עצמו יחולק למספר שלבים: טיול והליכה של 20 דקות – לאחר מכן זמן משחק וכושר על מנת לאפשר לכלב לפרוק אנרגיה ולבסוף, תרגילי חינוך כגון 5 הפקודות הבסיסיות בסביבה מאתגרת ומלאה בהסחות דעת. במרבית המקרים פורקן אנרגיה זה יפתור את הבעיה.

גבולות בבית והבנת ראיית העולם של הכלב

בעלי כלבים רבים נהנים לשחק עם הכלב בשימוש חפצים כמו גלילי נייר טואלט, נעליים ישנות, משחקים של הילדים ועוד וכך הכלב אינו לומד לעשות את ההפרדה כפי שבני האדם מכירים אותה, מתי מותר או אסור לשחק עם החפצים הללו. וכשאנחנו עוזבים את הבית, הכלבים מחפשים את החפצים שהם מקשרים אותם אלינו. בנוסף, ראיית עולמם של הכלבים שלנו מסתכמת בפה ובאף וכאשר דבר מסוים מרגש אותם, הם יכולים לשחרר את הריגוש באמצעות הפה בלבד ולכן מתחילים ללעוס.

עזיבת הבית וחזרה רגועה

הדבר האחרון שיש לזכור הוא כיצד ללמד את הכלב לחיות באורח חיים רגוע. כאשר אנשים רבים יוצאים ליום עבודה בבוקר, מתפתח טקס פרידה שלם אל מול הכלב. אנחנו רואים בכך מעשה של אהבה, אך מה שקורה מבחינת הכלב הזה ריגוש שנבנה ונבנה ומסתיים באחת כאשר לפתע אנחנו יוצאים מהבית. מאותו הרגע כלבים רבים מחפשים כיצד לפרוק את האנרגיה הזו (באמצעות הפה) ופונים לחפצים המריחים כמונו. כדי למנוע זאת עלינו להתעלם עד כמה שניתן מהכלב לפני העזיבה ולהשאיר לו את ארוחת הבוקר בדיוק כאשר אנחנו עוזבים את הבית יחד עם משחקים ועצמות לעיסה. כך הכלב מתרכז באוכל כאשר אנחנו עוזבים ומכאן פונה למשחקים או לשינה לאחר טיול וארוחת הבוקר.

קראו עוד:
על אילוף כלבים